Sobota III tygodnia Okresu Wielkanocnego

Ewangelia wg św. Jana 6,55.60-69.

W synagodze w Kafarnaum Jezus powiedział: «Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem». Wielu spośród Jego uczniów, którzy to usłyszeli, wielu mówiło: «Trudna jest ta mo...

25 lat Parafii

Objawienia Pańskiego w Bliznem

Od 1. do 3. czerwca 2018 odbyła się pielgrzymka do Wrocławia, zorganizowana przez księdza Pawła z parafii w Blizne.

Stanowiliśmy liczna grupę - 53 osoby. Podróż rozpoczęliśmy około godziny 5:30. Ksiądz Paweł, który opiekował się nami, rozpoczął wyjazd od wspólnej modlitwy, zawierzając nas Panu Bogu i Maryi. Do stolicy Dolnego Śląska dojechaliśmy po południu. Ksiądz Paweł oprowadzał nas uliczkami Starego Miasta oraz licznymi mostkami Wrocławia, który zwany jest ,,Małą Wenecją" północy. Pod koniec dnia dotarliśmy do Rotundy, w której podziwialiśmy ,,Panoramę Racławicką" autorstwa Wojciecha Kossaka i Jana Styki. To dzieło wywarło na wszystkich ogromne wrażenie.
Mieszkaliśmy na Ostrowie Tumskim w domu zakonnym sióstr De Notre Dame przy ul. Świętego Marcina. Miejsce to jest kolebką Wrocławia - tu powstał pierwszy gród Piastów.
Każdy dzień rozpoczynaliśmy wspólnym śniadaniem. Po zabytkach Wrocławia oprowadzała nas również pani przewodnik. Poznaliśmy historię słynnego obrazu ,,Madonna pod jodłami", zwiedziliśmy katedrę św. Jana Chrzciciela, kościół NMP, Muzeum Diecezjalne, Muzeum Narodowe i wiele innych ciekawych zabytków. Odwiedziliśmy także wrocławskie Zoo a w nim Afrykarium - jedyne na świecie miejsce poświęcone faunie i florze Afryki. Na koniec dnia ksiądz Paweł sprawił nam miłą niespodziankę, którą był rejs statkiem po Odrze. Mogliśmy podziwiać panoramę Starego Miasta i licznych wysp z perspektywy rzeki.

W ostatni dzień pielgrzymki zwiedzaliśmy Rynek Starego Miasta i pałac królewski. Każdego dnia ksiądz Paweł odprawiał mszę świętą, w której braliśmy udział. Na szczególne wyróżnienie zasługuje najmłodszy uczestnik naszej pielgrzymki - Kuba. Codziennie służył do mszy i dzielnie wędrował uliczkami Wrocławia. Ponadto wykazał się wiedzą wygrywając konkurs autokarowy o Wrocławiu zorganizowany przez księdza Pawła.

Mieliśmy wygodny autokar i wesołego pana kierowcę. Podróż umilało nam wspólne śpiewanie pieśni. Przez cały wyjazd dopisywało nam również słońce i ciepełko. Byliśmy zachwyceni wspaniale zorganizowaną pielgrzymką.